+ 48 71 321 00 92

Ekstrakcje zębów i chirurgiczne usuwanie zębów Wrocław

Wykonujemy zabiegi z szeroko pojętej chirurgii stomatologicznej. Wśród nich są między innymi ekstrakcje zębów począwszy od tych najprostszych po bardziej skomplikowane, takie jak chirurgiczne usuwanie zębów mądrości. Specjalizacja w tym obszarze stomatologii gwarantuje najwyższą jakość wykonywanych usług.

Wskazań do usunięcia zęba może być bardzo wiele, miedzy innymi wynikające z chorób tkanek zęba, wskazań protetycznych, ortodontycznych, chirurgicznych, periodontologicznych czy ogólnoustrojowych. Każdy przypadek rozpatrujemy indywidualnie a diagnostyka radiologiczna jest kluczowym elementem podczas planowania zabiegu ekstrakcji.

Zabiegi przeprowadzane są w znieczuleniu miejscowym, dzięki czemu dolegliwości bólowe są całkowicie wyeliminowane.

Najczęstszym powodem, dla którego pacjenci zgłaszają się do nas z problemem ósemek, tzw. zębów mądrości jest stan zapalny w efekcie którego dołączają się takie objawy jak obrzęk, szczękościsk oraz silny ból.

Wskazaniem do ekstrakcji ósemek może być także takie ich położenie, które nie pozwala pacjentowi na ich prawidłowe oczyszczanie (szczotkowanie, nitkowanie przestrzeni – również za zębem mądrości). To zwiększa prawdopodobieństwo wystąpienia próchnicy w obrębie tych zębów i zębów sąsiednich, a co za tym idzie – może prowadzić do powstania stanu zapalnego oraz innych poważnych schorzeń.

Dodatkowo nieprawidłowy kierunek wyrzynania zębów mądrości jest wskazaniem do ekstrakcji ponieważ może powodować stłoczenie sąsiednich zębów w łuku czego efektem są wady zębowe i zgryzowe.

Najczęściej zadawane pytania:

Czy trzeba usuwać zęby mądrości?

Zęby mądrości coraz częściej przysparzają pacjentom wiele problemów dlatego kwalifikujemy te je do usunięcia aby zminimalizować to ryzyko

Czy zawsze potrzebny jest antybiotyk?

To zależy od przebiegu ekstrakcji i jej trudności. Przeważnie zalecany jest przy bardziej skomplikowanych zabiegach.

Czy zawsze zakładane są szwy?

O założeniu szwów decyduje lekarz, nie zawsze się je zakłada.

Jak długo utrzymuje się ból?

Ból po wyrwaniu zęba jest stanem bardzo indywidualnym i determinowany jest wieloma czynnikami. Bardzo ważne jest stosowanie się do zaleceń lekarza. Dolegliwości z reguły ustępują samoczynnie, jeśli jednak są uciążliwe możemy zażyć leki przeciwbólowe, lub skorzystać z usług gabinetu stomatologicznego, gdzie lekarz zaaplikuje specjalne leki bezpośrednio do zębodołu.

Jakie są zalecenia po zabiegu?

Podczas wizyty chirurg wszystko wyjaśnia i udziela wszelkich informacji. Główne zalecenia po ekstrakcji zęba to: nie spożywanie pokarmów przez około 2 godziny, unikanie wysiłku fizycznego, zakaz intensywnego przepłukiwania jamy ustnej, zakaz palenia papierosów oraz stosowanie przepisanych leków ściśle według zaleceń lekarza.